اقیانوسی از سخنان و گلواژه های بزرگان

جمله های عاشقانه و زیبا همراه با کلی نوشته و خبر دیگر

اقیانوسی از سخنان و گلواژه های بزرگان

جمله های عاشقانه و زیبا همراه با کلی نوشته و خبر دیگر

حکیم ارد بزرگ : پیران فریبکار، آتش زندگی جوانانند


گروه ، توان افزون آدمیان است. حکیم ارد بزرگ

برای گرامیداشت یاد رفتگان ، گیاهی بکاریم ، شیرینی ببخشاییم ، با اشک و سوگواری ، راه به جایی نمی بریم . حکیم ارد بزرگ

پیران فریبکار، آتش زندگی جوانانند. حکیم ارد بزرگ

همسایه خوب ، ستودنیست چرا که مایه امنیت و آرامش است . حکیم ارد بزرگ

سختی و رنج ، باید در درون ما نیرو و انرژی حرکت به سوی خوشبختی و نیکروزی را فراهم آورد. حکیم ارد بزرگ

کمرویی و گوشه گیری ، رنج است ... تنها راه رهایی  ، ارزش نهادن به خویش و انجام پرشتاب هر کار شرافتمندانه ای است. حکیم ارد بزرگ

گذشتن از سختی های پیش رو ، چندان سخت تر از آن چه پشت سر گذاشته ایم ، نخواهد بود. حکیم ارد بزرگ

زیبارویان ، با ادب و منش نیکو ، فرشته و پریزاد می گردند. حکیم ارد بزرگ 

آدمیان تندخو و خشمگین را ، از دستگاه سیاسی دور کنیم. حکیم ارد بزرگ

آدمیانی که انتخابات نیک را بی ارزش می انگارند و آنانی که دانسته بازیگر انتخابات نادرست می شوند ، هر دو به یک اندازه به سرزمین خویش پشت کرده اند . حکیم ارد بزرگ

برای ماندگاری یک گروه ، باید دلداده و از خودگذشته بود. حکیم ارد بزرگ

 

حکیم ارد بزرگ , ارد بزرگ , Great Orod , philosophy , Iranian philosopher


بکارگیری آشنایان ناکارا ، در یک گردونه کاری ، برآیندی تلخ در پی خواهد داشت .  حکیم ارد بزرگ

چگونه بر کاخ های فرمانروایان گذشته خرده می گیریم ؟ این کاخ ها نماد و نگار سرزمین ما ، در برابر دیگر سرزمینها بوده است . در ارزیابی گذشته ، باید دیدی فراخ داشت. حکیم ارد بزرگ

خبرچینان و بدگویان، بزرگترین آفت های ماندگاری هر گروهی هستند . حکیم ارد بزرگ

در کشوری که احزاب و گروههای سیاسی مردمی وجود ندارند ، انتخابات هر بار ، بیشتر از پیش ، به پلشتی می گراید. حکیم ارد بزرگ



زور ایران به قطر نرسید/ فرصت شگفتی سازی از دست رفت مهر نیوز |۲۰:۱۲ سوریه : ترکیه هرروز بما خنجر می زند زمان نیوز |۲۰:۱۲ وضعیت تسویه بدهی زنجانی با وزارت نفت فرهنگ نیوز |۲۰:۱۱ سه سناریوی احتمالی برای واکنش روسیه به اقدام ترکیه از نگاه المانیتور صدای ایران |۲۰:۱۱ عطش بازار برای ورود خودروهای وام دار/دلالان هم دست به کار شدند جام نیوز |۲۰:۱۱ دشمن با لبخند،قصد نفوذ دارد روزنامه رسالت |۲۰:۱۰ داگلاس کوستا بازی مقابل هرتابرلین را از دست داد طرفداری |۲۰:۱۰ فینال هندبال قهرمانی آسیا؛ قطر با غلبه بر ایران راهی المپیک شد طرفداری |۲۰:۱۰ کسب مقام هفتمی برای بانوان فوتسالیست ناشنوا ایرنا |۲۰:۰۸ هشدار اردوغان به روس ها: با آتش، بازی نکنید فرهنگ نیوز |۲۰:۰۸ دعوت ستاره والیبال از مردم برای سفر به شهر یزد تابناک |۲۰:۰۷ ایران با شکست برابر قطر سهمیه مستقیم المپیک را از دست داد خبرگزاری تسنیم |۲۰:۰۷ ۵ نکته درباره استفاده صحیح از نخ دندان الف |۲۰:۰۷ حمله انتحاری به مسجد شیعیان در نیجریه ایلنا |۲۰:۰۵ خیز بانک کشاورزی برای گسترش تعاملات بین المللی جنوب پرس |۲۰:۰۵ ۵ نکته درباره استفاده صحیح از نخ دندان الف |۲۰:۰۷ حمله انتحاری به مسجد شیعیان در نیجریه ایلنا |۲۰:۰۵ خیز بانک کشاورزی برای گسترش تعاملات بین المللی جنوب پرس |۲۰:۰۵ سه سناریوی احتمالی برای واکنش روسیه به اقدام ترکیه هدانا |۲۰:۰۴ ازدواج زوج هرمزگانی در اعماق آب های خلیج فارس قدس آنلاین |۲۰:۰۴ هندبال ایران با شکست از قطر سهمیه مستقیم المپیک را از دست داد ایسنا |۲۰:۰۳ پیشرفت و اعتلای جامعه در گرو ترویج فرهنگ و تفکر بسیجی است گنابادتایمز |۲۰:۰۱ نماینده ایران باشکست آمریکا قهرمان شد الف |۲۰:۰۱ مقصرانی که کمتر دیده می شوند روزنامه جوان |۲۰:۰۰ صدرنشینی شهرداری ارومیه با پیروزی مقابل کاله روزنامه جوان |۱۹:۵۹ پایان مرحله دوم با قهرمانی عمرانی/ چهره سه ملی پوش مشخص شد خبرگزاری تسنیم |۱۹:۵۹ چرا ایرانی ها زیاد تصادف می کنند؟ 598 |۱۹:۵۸ اروپا ممکن است به سرنوشت امپراطوری روم دچار شود تحلیل ایران |۱۹:۵۷ صعود با ستاره ای به نام مهدی رحمتی حمایت |۱۹:۵۶ کشتی آزاد جایزه بزرگ باکو/ صادقی نقره گرفت، لشگری و حسین خانی برنز الف |۱۹:۵۵ عصبانیت کشتی گیر آمریکایی بعد از شکست مقابل رضا یزدانی شما نیوز |۱۹:۵۵ نماینده ایران باشکست آمریکا قهرمان شد شما نیوز |۱۹:۵۵ اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی به پشتوانه بسیج به دست آمد هدانا |۱۹:۵۵ پوتین با اعضای شورای امنیت روسیه درباره تنش ها بر سر سوریه گفتگو کرد واحد مرکزی خبر |۱۹:۵۵


کودکان نخستین قربانیان گرم شدن آب و هوای کره زمین

امسال تابستون رفته بودیم شمال  بخار پز شدیم ! کاملا هم با بخار شستشو داده شدیم و سبزیجاتی از جمله گل کلم و کرفس کاهو همراه ما بخار پز کردن تا ویتامین هامون از بین نره . الان هم یک غذای کامل و سالم بدن در خدمتتون هستیم . بفرمایید ناهار  :l

               
------------------------------------
یونیسف؛ کودکان مهمترین قربانیان تغییرات آب و هوایی    
۱۳۹۴\۰۹\۰۳ - ۹:۳۲ AM


یونیسف اعلام کرد کودکان نخستین قربانیان گرم شدن آب وهوای کره زمین هستند و ۶۵۰ میلیون نفر از آنان در مناطق مختلف در معرض پیامدهای تغییرات اقلیمی زندگی می کنند.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، صندوق کودکان ملل متحد در تحقیقی که سه شنبه در فاصله چند روز مانده به کنفرانس آب و هوا در پاریس منتشر شد اعلام کرد حدود 530 میلیون کودک در کشورهایی زندگی می کنند که به طور مرتب با سیلاب های فاجعه بار( اغلب در آسیا) مواجه هستند و 160 میلیون کودک در مناطق دچار خشکسالی های شدید به ویژه در آفریقا زندگی می کنند.

این تحقیق تاکید می کند شمار کودکانی که در معرض خطر تغییرات آب و هوایی قرار دارند نگران کننده است .

نیکلاس ریس یکی از تدوین کنندگان این گزارش توضیح می دهد کودکان بیشترین آسیب را از تغییرات آب و هوایی متحمل می شوند آنها هم اکنون سنگین ترین زیان ها را از این اوضاع متحمل می شوند.

حوادث جوی سخت که براثر افزایش دمای کره زمین شدت گرفته است (‌طوفان ها ،‌سیلاب ها ،‌خشکسالی و امواج گرما ) همچنین بیماری های مهم کودکان مانند مالاریا ،‌سوء تغذیه ،‌اسهال حاد و ذات الریه را سرعت می دهد.

یونیسف خاطر نشان می کند خشکسالی ها کشتزارها را ویران می کند و موجب افزایش قیمت مواد غذایی می شود و سوء تغذیه را در کشورهای فقیر تشدید می کند. سوء تغذیه مسبب نیمی از موارد مرگ و میر در میان کودکان زیر پنج سال در جهان و نیز موارد تاخیر در رشد است.

کودکان زیر پنج سال نیز در برابر امواج گرما که اسهال های بعضا مرگباری را درپی دارد ، بسیار آسیب پذیر هستند .

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس ،‌ این تحقیق اعلام می کند در صورتی که اقداماتی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای ( مهم ترین مسبب تغییرات آب و هوایی ) انجام شود ، کودکان بیشتری را می توان از تاثیرات مخرب تغییرات آب وهوایی نجات داد.

نیکلاس ریس تاکید کرد :« باید همچنین نابرابری ها را کاهش داد : یک کودک فقیر و یک کودک ثروتمند برگ های برنده ای شبیه به هم در برابر سیلاب یا خشکسالی در اختیار ندارد.

وی افزود:« هنگامی که یک فاجعه اقلیمی رخ می دهد هر کودک باید بتواند به مدرسه برود و به مراقبت هایی که نیاز دارد دسترسی داشته باشد.

این تحقیق در فاصله زمانی چند روز مانده به آغاز به کار کنفرانس آب و هوایی پاریس (‌کوپ 21) منتشر می شود که هدف بلند پروازانه به دست آوردن تعهدات کافی برای محدود کردن روند گرم شدن کره زمین را تعیین کرده است.


برچسب ها:
یونیسف ،
   
تغییرات اقلیمی ،
   
کودکان ،
                           
------------------------------------
وزنه برداری جهان؛ زور بهروزی به دو ضرب نرسید    
۱۳۹۴\۰۹\۰۳ - ۹:۳۷ AM


رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان دیشب و بامداد امروز در هیوستون آمریکا پیگیری شد.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اختصاصی مسابقات ، نتایج اوازن برگزار شده مردان به این شرح است :

* 62 کیلوگرم :

1- چن لی جون از چین 150 کیلوگرم در یک ضرب / 183 کیلوگرم دو ضرب و مجموع 333 کیلوگرم

2- کیم اون گوک از کره شمالی 151 / 177 / 328 کیلوگرم

3- والنتین هریستوف از جمهوری آذربایجان 141 / 176 / 317 کیلوگرم

در این دسته در حرکت یک ضرب کیم اون گوک قهرمان شد و چن لی جون از چین دوم و والنتین هریستوف از جمهوری آذربایجان سوم شدند.در این حرکت مجید عسگری در گروه ب این دسته به ترتیب در یک ضرب وزنه 122 کیلوگرم را بالای سر برد اما در سد وزنه های 127 و 128 کیلوگرمی متوقف شد و در رده 28 قرار گرفت./ در حرکت دو ضرب چن لی جون با 183 کیلوگرم رکورد جهان را به میزان یک کیلوگرم ارتقا داد.رکورد قبلی جهان با 182 کیلوگرم اکتبر 2002 توسط لی مائو شنگ از چین به ثبت رسیده بود.کیم اون گوک و والنتین هریستوف دوم و سوم شدند و عسگری نیز در حرکت دوم خود بر وزنه 152 کیلوگرمی فائق آمد ولی در سد وزنه 165 کیلویی ناکام شد و در رده 24 جای گرفت./ در مجموع چن لیو جین با 333 کیلوگرم ، یک کیلوگرم رکورد جهانی کیم اون گوک را که در بازی های آسیایی اینچئون 2014 به ثبت رسانده بود ، شکست.عسگری هم با 274 کیلوگرم در رده 27 قرار گرفت.

* 69 کیلوگرم :

1- شی ژی یونگ از چین 158 کیلوگرم در یک ضرب / 190 کیلوگرم در دو ضرب و مجموع 348 کیلوگرم

2- اولگ چن از روسیه 160 / 184 / 344 کیلوگرم

3- دانیار اسماعیلوف از ترکیه 160 / 183 / 343 کیلوگرم

در حرکت یک ضرب این دسته دانیار اسماعیلوف ترکیه ای با وزن کمتر بدن نسبت به چن روس قهرمان شد و ژی یونگ در رده سوم قرار گرفت.جابر بهروزی که یک روز قبل از آن در گروه ب روی تخته رفته بود ، با بلند کردن وزنه های 141 و 147 کیلوگرمی و ناکامی در سد وزنه 148 کیلوگرم ، هفتم شد./در حرکت دو ضرب پس از ژی یونگ چینی ، فریدون قلی اف از جمهوری آذربایجان با 188 کیلوگرم دوم شد و کیم میونگ هیوک از کره شمالی با 187 کیلوگرم در رده سوم جای گرفت.جابر بهروزی نیز در سد وزنه های 173 کیلو (دو بار) و 174 کیلوگرمی متوقف شد و از رده بندی مجموع نیز حذف شد.

* 77 کیلوگرم :

در این دسته بامداد فردا رسول تقیان قهرمان آسیا و یونیورسیاد دانشجویان در سال 2013 و دارنده مدال برنز آسیا 2009 در گروه آ روی تخته می رود.تقیان سال 2013 در رقابت های جهانی لهستان چهارم و سال گذشته در آلماتی قزاقستان بیست و دوم شد.

ایران در 56 کیلوگرم نماینده نداشت.

در رقابت های زنان دیروز بویانکا کاستوفا از جمهوری آذربایجان با 112 کیلوگرم در یک ضرب و 252 کیلوگرم در مجموع علاوه بر کسب عنوان قهرمانی رکورد های جهانی را به میزان یک کیلوگرم ارتقا بخشید.این اولین رکورد های جهانی در رقابت های زنان به شمار می رود.

* رده بندی مدالی پایانی روز سوم مردان :

1- چین 5 طلا 3 نقره 1 برنز

2- کره شمالی 3 2 2

3- ترکیه 1 - 1

4- روسیه - 2 -

5- جمهوری آذربایجان - 1 3

6- قزاقستان - 1 -

7- ویتنام - - 1

8- فیلیپین - - 1


برچسب ها:
وزنه برداری ،
   
قهرمانی ،
   
هیوستون ،
   
------------------------------------
هلاکت شماری از مزدوران سعودی در استان تعز یمن    
۱۳۹۴\۰۹\۰۳ - ۹:۳۷ AM


ارتش و کمیته های مردمی یمن محل تجمع مزدوران سعودی را در منطقه « تبه الشماسی » و « تبه الوکیل » و عصیفره در استان تعز هدف قرار دادند و شماری از آنان را به هلاکت رساندند و زخمی کردند.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ شبکه تلویزیونی المسیره با اعلام این خبر به جزئیات بیشتری اشاره نکرد .


برچسب ها:
سعودی ،
   
یمن ،

------------------------------------

ستایشگری و تشویق هنر است ، هنری که با آن می توان ناراست ترین آدمیان را هم ، دلپسند نمود .  حکیم ارد بزرگ (Great Orod is one of the most important Iranian philosophers)

سخت نمودن پیمان زناشویی، به نام ارزش نهادن به سنت ها درست نیست.  حکیم ارد بزرگ (Great Orod_Father of modern philosophy)

آدم نیرومند، در هنگامه پیکار نیز به دیگران امید و شادی هدیه می دهد. حکیم ارد بزرگ (بزرگترین فیلسوف ایران)

آینده از همین امروز می گذرد ، پس امروز را باید به درستی پیمود . حکیم ارد بزرگ (Great Orod)

آنانیکه تنها به خود می اندیشند ، براستی بزهکارند . حکیم ارد بزرگ (کتاب سرخ)

تنها زبان همسران شایسته ، مهر و مهربانی است. حکیم ارد بزرگ (بزرگترین فیلسوف جهان)

دامن خرد و حکمت ، از جادو و دروغ به دور است . حکیم ارد بزرگ (جملات ناب , سخنان ناب)

دانش امروز ، فر بسیاری در پی داشته ، ولی نیروی جاری سازی آرامش در روان ما را ندارد . آسودگی و آرامش ، در سخن خردمندان است . (بزرگترین فیلسوف تاریخ ایران)

 

Great Orod is one of the most important Iranian philosophers , Great Orod is one of the world's best known and most widely read and Great Orod studied philosophers , Great Orod_The greatest philosopher of the century , Great Orod_Father of modern philosophy , Great Orod_World Philosophy teacher , Great Orod_philosopher king , Great Orod_The greatest philosopher , Great Orod_The greatest philosopher of the world , Great Orod_The greatest contemporary philosopher , Great Orod_The greatest contemporary philosopher , Great Orod_The greatest philosopher of history , Great Orod_World philosopher , فیلسوف , فیلسوف ایرانی , حکیم ارد بزرگ , great orod, hakim orod bozorg, بزرگترین فیلسوف

 


دانش آموزان ، جوانه های برخواسته از وجود آموزگاران هستند .  حکیم ارد بزرگ (Great Orod_The greatest philosopher of history)

اگر شما به سختی ها پشت کنید ، آنها هیچگاه به شما پشت نخواهند نمود ، باید خردمندانه با سختی ها مبارزه کرد . حکیم ارد بزرگ (Great Orod_World philosopher)

ارتشیان تنها پاسدار ((پرچم)) یک سرزمین نیستند، همه مردم باید نگاهبان آن باشند . حکیم ارد بزرگ (متفکر ایرانی)

با اشک ریختن ما ، ناتوانان توانا نمی شوند ، باید کوشش کرد و توانا شد ، آنگاه کمک نمود .  حکیم ارد بزرگ (Great Orod_The greatest contemporary philosopher)

باور درونی ، نیروی شتاب دهنده ، پرتاب شدن به سوی ایده هاست .  حکیم ارد بزرگ (Great Orod_The greatest thinker)

مهربانان ، شادی آفرینند. حکیم ارد بزرگ (Great Orod_The greatest philosopher of the world)

مهربانان به یاد ما هستند ، حتی زمانی که ما خود را فراموش کرده ایم. حکیم ارد بزرگ (Great Orod_Philosophy and wisdom)

آنکه با آدمهای گستاخ گفتگو می کند، دیر و یا زود به گناه آنها گرفتار آید.  حکیم ارد بزرگ (Great Orod_World Philosophy teacher)

شادی و امید روان آدمی را می پرورد ، گر چه ، تن رنجور و زخمی باشد. حکیم ارد بزرگ (Great Orod_philosopher king)

 

Great Orod is one of the most important Iranian philosophers , Great Orod is one of the world's best known and most widely read and Great Orod studied philosophers , Great Orod_The greatest philosopher of the century , Great Orod_Father of modern philosophy , Great Orod_World Philosophy teacher , Great Orod_philosopher king , Great Orod_The greatest philosopher , Great Orod_The greatest philosopher of the world , Great Orod_The greatest contemporary philosopher , Great Orod_The greatest contemporary philosopher , Great Orod_The greatest philosopher of history , Great Orod_World philosopher , فیلسوف , فیلسوف ایرانی , حکیم ارد بزرگ , great orod, hakim orod bozorg, بزرگترین فیلسوف

 


میهن دوستان ناب ، کسانی هستند که برای آبادی و آزادی آن ، فداکاری و کوشش می کنند. حکیم ارد بزرگ (Great Orod is one of the most important Iranian philosophers)

از مردم غمگین ، نمی توان امید بهروزی و پیشرفت کشور را داشت .  حکیم ارد بزرگ (فیلسوف ایرانی)

برآزندگان گرما بخشند ، سخن و گفتار آنان ، راه روشن آیندگان است . حکیم ارد بزرگ (Great Orod_philosopher king)

پند و اندرز نادرست، موجب نفرت همیشگی دیگران، از ما می شود .  حکیم ارد بزرگ (Great Orod_The greatest philosopher)

شکست و پیروزی ، دل آدم فرهمند را نمی لرزاند ، او به آرمان و هدف خویش می اندیشد . حکیم ارد بزرگ (Great Orod_The greatest philosopher of history)

آواز مهربانی، از هر سنگ نگاره ای، ماندگار تر است. حکیم ارد بزرگ نابغه عرصه فلسفه

فریادهای دردناک و ستمدیده ، شمشیرهاییست که هر آن ، به گونه ای بر روان ستمگران فرود می آیند .  حکیم ارد بزرگ (Great Orod_The greatest thinker)

سخن گفتن از دوستی و دشمنی پایدار در سیاست ، خنده آور است . حکیم ارد بزرگ (پدر فلسفه جدید)

آنکه پوزش نمی داند چیست ، دوست خوبی نیست .  (بزرگترین فیلسوف تاریخ ایران)